Träna crossfit hemma

Det är inte alla som har tillgång till ett gym eller träningsutrustning. Det gör dock ingenting, du behöver nämligen inte gå till ett gym eller anlita en tränare för att börja med crossfit. Det finns ett antal övningar som du kan göra i stort sett var du än befinner dig. Det spelar alltså ingen roll var du befinner dig. Du kan träna crossfit överallt, det du bör tänka på är att anpassa träningspasset beroende på var du befinner dig. Om du är van att träna med hjälp av redskap på ett gym måste du justera träningen ifall du inte har tillgång till samma redskap hemma. För att träningen ska kunna bli lika intensiv hemma måste du kanske anpassa passen lite mer, till exempel hur många repetitioner du utför av varje övning. Om du är van att göra 10 repetitioner av en viss övning med redskap måste du kanske utföra dubbelt så många repetitioner med en annan övning för att uppnå samma resultat.

Det viktigaste är att du utför övningarna på rätt sätt. Som tur är finns det flera bra artiklar och videor på nätet som visar hur övningarna ska utföras. Du kan ta en stund och titta på dem innan du börjar med din träning. Det kan också finnas exempel på träningspass som går att utföra hemma i vardagsrummet ifall du inte klarar att skapa ett eget träningspass.

Övningar du kan göra hemma

Några övningar du kan göra hemma är armhävningar, sit-ups, pull-ups och självklart squats. Tänk på att blanda övningarna och välj mellan att utföra ett bestämt antal så snabbt du kan eller så många som möjligt under en viss tid.

Träningen är inte allt

Förutom att du måste fortsätta med din träning regelbundet för att uppnå dina mål är det även viktigt att du äter rätt. Vilken kost du väljer kan nämligen göra mycket. Skulle du träna regelbundet men samtidigt äta onyttigt kommer du inte få samma bra resultat som när du väljer att äta mer nyttig mat istället.

Det är också viktigt att du inte har för höga förväntningar. Trots att crossfit har visat bra resultat för flera personer varierar det mellan olika individer. Du får många gånger räkna med att det tar regelbunden träning under ett antal veckor innan du ser resultat.