Starta ett framgångsrikt crossfit-gym

Den ökade populariteten av crossfit har gjort det till en fantastik affärsmöjlighet att öppna ett crossfit-gym. Sedan det första crossfit-gymmet öppnades för 20 år sedan har tillväxten av crossfit-gym vuxit som en raket. Med tanke på att crossfit blandar gymnastik, konditionsträning och styrketräning är det föga förvånande att den hunnit bli så populär.

Om du är en affärsman och träningsentusiast är crossfit en perfekt affärsmöjlighet för dig att tjäna pengar på träning. Dock behöver du kapital för att investera i kostnader relaterade till bland annat en lokal, utrustning och inredning. Många företag har sett fördelarna av att låna pengar hos https://qred.com/se/ som erbjuder företagslån utan dolda kostnader. Ytterligare fördelar med Qred är att du kan låna utan att betala en startavgift och de har heller ingen bindningstid. Med detta företagslån kommer du garanterat ha tillräckligt med kapital som behövs i inledningen innan du uppnår vinst.

Några tips som är bra att tänka på innan du investerar är:

  • Hitta rätt plats.
  • Planera och tänk långsiktigt.
  • Undvik att sätta för lågt pris på dina tjänster.

Läs vidare om dessa tips för att optimera fördelarna med ditt företagslån när du investerar i ett crossfit-gym!

Topp 3 tips du måste veta

1. Hitta rätt plats. Att hitta rätt plats är essentiellt med tanke på att de största kostnaderna kommer att bli din hyra. Låt inte spänningen av att öppna ditt gym påskynda beslutet om var du ska ha ditt gym.

2. Planera och tänk långsiktigt. Innan du bestämmer dig för var du ska öppna ditt gym bör du tänka några år framåt. Kontrollera vad hyresavtalet säger om vilka skyldigheter du och hyresvärden har. Det är alltid bra att dubbelkolla avtalet för att undvika missförstånd i framtiden. Ta ingenting för givet och lita bara på det som står skrivet på kontraktet. Du vill gärna ha flexibilitet att kunna flytta när du vill eller möjligheten att expandera utrymmet när tidpunkten är inne.

3. Undvik att sätta för lågt pris på dina tjänster. Du bör inte underskatta dina tjänster med tanke på vilken otrolig popularitet crossfit har. Förutom detta kommer det bli svårare att höja dina priser längre fram när dina kunder blivit vana vid ditt låga pris. Även om du lockar fler kunder med ditt låga pris kommer det inte alltid automatiskt leda till höjda intäkter. Fler kunder innebär nämligen att din lokal måste städas mer och att underhållningen av din utrustning kostar mer.

Ett annat misstag att undvika är att erbjuda dina kunder för många erbjudanden. I värsta fall kan du hamna i en situation där en kund får reda på att en annan kund betalar mindre för samma tjänst. Alla vill känna att de gör en bra affär och att deras situation är tillräckligt ”speciell” för att förtjäna ett specialerbjudande. Gör det istället lätt för dig och bestäm fasta priser för olika tjänster och håll dig till dessa. När du följer dessa tips kommer du se att ditt företagslån från Qred lönar sig och att det bara är en tidsfråga innan ditt crossfit-gym blomstrar.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *